rakita

rakita

rakita

rakita

rakita

چه مشاغلی در ایران پول پارو میکنند؟

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹ ق.ظ

مشاغل پردرآمد در ایران را بشناسید

بسیاری از مشاغل داخل ایران درآمدهای چشمگیری دارند و افرادی که وارد این شغل ها می شوند جزو پردرآمدترین ها خواهند بود . البته پردرآمدترین مشاغل ایران ارتباطی به پولدارترین های ایران ندارد و فقط یک بررسی ساده در باب یکسری مشاغل است. معمولا ما ایرانی ها خیلی خوش مان نمی آید که کسی در زندگی مان سرک بکشد. مثلا هیچ دوست نداریم که دیگران از میزان درآمد و دخل و خرجمان سر در بیاورند. اما در عوض خیلی مایلیم که بدانیم بقیه چقدر درآمد دارند، از کجا می آورند و چطور می خورند.مشاغل

پای بحث که به میان بیاید سخنرانی های فراوانی در خصوص فضولی و دخالت نکردن در امور دیگران سر می دهیم اما پای عمل که می رسد حرف های خودمان را هم فراموش می کنیم.


نمونه بارزش هم این است که وقتی به مطب یک پزشک می رویم در لحظات انتظار، با یک حساب سرانگشتی چرتکه می اندازیم که درآمد ماهیانه آقای دکتر چقدر است و اگر ما این درآمد را داشتیم چه ها که نمی کردیم!


اما واضح است که بسیاری از مشاغل داخل ایران درآمدهای چشمگیری دارند. در ضمن بررسی شغل های پردرآمد ارتباطی به فیش های حقوقی و مسائل پیش آمده اخیر هم ندارد و بنابراین در این گزارش بحثی در مورد فیش های حقوقی و این مسائل نداریم و یکراست می رویم سراغ موضوع خودمان تا فهرستی از مشاغل پردرآمد کشورمان را تهیه کنیم.


یک روز چشم باز کردیم و دیدیم یک فیش حقوقی عجیب و غریب در شبکه های اجتماعی بازنشر می شود و بحث ها درباره اش شدت می گیرد. واقعیت این بود که رقم فیش حقوقی به چشم خیلی از ماها آشنا نبود. اصلا فیش های نهایت دو میلیونی ما آدم های عادی کجا و حقوق ماهیانه هشتصد میلیون تومان کجا؟ در ذهن خیلی های ما این فیش حقوقی شبیه به یک شوخی بود. شوخی خنده داری که احتمالا فوتوشاپ هم می توانست در آن دخیل باشد.

 

با همه این وهم و خیالات اما ماجرای فیش های حقوقی کم کم جدی شد و کار به افشاگری های بیشتر رسید. حقوق های میلیاردی؛ پاداش های آنچنانی، آن هم برای کسانی که پشت میزنشینی و البته ریاست تنها ویژگی بارزشان بود. تب فیش های حقوقی آنقدر بالا گرفت که به برکناری عده ای منجر شد و البته به همین سادگی ها هم فروکش نکرد. با گذشت یک ماه از برملا شدن اولین فیش حقوقی نجومی در شبکه های اجتماعی هنوز بازار افشاگری داغ است. هر کسی تصویر جدیدی رو می کند و پس از آن خیلی ها مجبور به پاسخ گویی می شوند و ماجرا ادامه دارد. البته اشتباه نکنید! سوژه این گزارش به هیچ وجه قرار نیست به این موضوع بپردازد. احتمالا شما هم در جریان جزییات اخبار هستید، پس سعی می کنیم از تکرار مکررات به دور باشیم.

مشاغل پردرآمد

 پردرآمدترین مشاغل در ایران  

ما قرار است در این گزارش، بر اساس پایان نامه دکترای یکی از دانشجویان در ایران، شما را با شغل هایی آشنا کنیم که فیش حقوقی ندارند اما درآمدهای عجیب و غریب شان در مخیله هیچ کدام از ما نمی گنجد. شغل های پردرآمدی که بعضی از آنها در نگاه اول خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند. پس این گزارش را تا انتها بخوانید و زود قضاوت نکنید.

مشاغل پردرآمد در ایران :

جراحان پلاستیک در صدر

 

دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک و دکتر متخصص قلب در سال هشت میلیارد تومان درآمد دارند. البته ارقامی که در این گزارش به آنها اشاره می شود متوسط درآمد سالیانه در سال 93 است. با گذشت دو سال و با احتساب تورم، شما به راحتی متوجه می شوید که این ارقام کمی بالاتر رفته و درآمدها بیشتر شده است. البته جراحی پلاستیک در ایران یک شغل پردرآمد به سحاب می آید و در دیگر کشورها این تخصص در مراتب پایین تری از درآمد پزشکان قرار گرفته است. با این حال پزشکان فوق تخصص قلب و جراحی پلاستیک بیشترین درآمد را بر اساس دانش و تجربه و تحصیلات خود در ایران به دست می آورند. البته این رقم در مقابل فیش های حقوقی منتشر شده خیلی عجیب و غریب نیست اما مبنای ما در این گزارش، شغل هایی است که از راه های قانونی و حلال کسب درآمد می کنند.

 منبع:namnak

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۵
rakita rakita

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی